Prisaca Dornei a fost odata un parc

Acum cateva saptamani, urmarind "In gura presei", am vazut acest articol din ziarul Gandul despre parcul Prisaca Dornei din Sectorul 3. Intrigat de poza de pe site, m-am decis sa ma duc la fata locului. Ceea ce am gasit acolo m-a uluit. Majoritatea pomilor din parc au fost taiati, iar pamantul a fost impartit intre zeci de "proprietari" care acuma ridica fericiti vile sau blocuri de birouri. Culmea e ca siteul unuia din ansamblele rezidentiale foloseste chiar titulatura "apartamente langa parc", cand realitatea e de fapt "apartamente intr-un maidan unde odata a fost un parc". Cativa oameni din zona mi-au spus ca au fost carate de acolo zeci de camioane de pomi. Nu pot decat sa ma intreb de ce acest caz nu a fost aproape deloc in atentia mass-media pana acum. Sa nu fi vazut nimeni ce se intampla din cauza blocurilor de 10 etaje din zona? Sa fie de vina pozitia mai marginasa a parcului? Raspunsurile sunt evidente, concluziile le trageti voi. Singurul lucru pe care mai vreau sa-l adaug e ca, in acest context, actuala campania de salvare a parcului Bordei imi provoaca scarba. Nu pentru ca parcul Bordei nu ar trebui salvat, ci pentru ca, daca acesta s-ar fi gasit undeva "dupa blocurile gri" dintr-un cartier normal, nu ar mai fi fost absolut nimeni interesat sa-l salveze.






Mai multe poze pe dtailed

1 comment:

Mihai PALADE said...

Inca il ciopartesc. Colcaie gunoaiele si noroaiele, colcaie vilele de tot felul, intr-un haos urbanistic total!