Bineinteles, ca dezvoltarea partii de est a orasului a fost numai o chestiune de timp, si uite ca timpul a venit. Va voi prezenta doua proiecte mari care isi propun sa schimbe infatisarea cartierului.
Primul apartine unor investitori privati care vor sa construiasca pe platforma fostei uzinei Electroparataj (demolata anul trecut) un mall de nici mai mult, nici mai putin 7 hectare. Mallul va avea subsol (cu trei etaje), parter şi două etaje supraterane, precum şi o parcare de 3.000 de locuri si se pare ca va fi gata in 2014. Pe langa mall, va aparea si un nou hipermarket, cu toate ca mai exista unul in zona, nu foarte departe, la capatul tramvaiului 14.
Si apropo de hypermarketurile din Bucuresti, de aici am aflat ca in urmatorii ani mai sunt in plan sa apara alte 7, pe langa cele circa 20 deja existente.
Mai multe detalii gasiti despre mall din Pantelimon gasiti aici si aici.
Cel de-al doilea proiect apartine municipalitatii care vrea sa investeasca 70 milioane euro pentru refacerea carosabilului pe Sos. Pantelimon si Iancului si sa construiasca un punct intermodal in fata hypermarketului Cora de la capatul tramvaiului 14.
Mai multe detalii gasiti despre mall din Pantelimon gasiti aici si aici.
Cel de-al doilea proiect apartine municipalitatii care vrea sa investeasca 70 milioane euro pentru refacerea carosabilului pe Sos. Pantelimon si Iancului si sa construiasca un punct intermodal in fata hypermarketului Cora de la capatul tramvaiului 14.
In punctul intermodal vor opri toate mijloacele de transport in comun, precum si metroul atunci cand va fi realizat (personal nu cred ca mai repede de zece ani).
Pe carosabil vor fi modificate liniile de tramvai si de autobuz astfel:
1.linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon
2.statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine
3.cele 2 sosele vor fi introduse in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic.
Curios mi se pare ca nu scrie nimic de pistele pentru biciclisti. Mai multe detalii gasiti aici.
1.linia de tramvai, de pe mijlocul bulevardului, va fi inaltata cativa centimetri astfel incat sa nu poata urca masinile si va fi inverzita prin plantarea de gazon
2.statiile de autobuz si tramvai vor avea copertine
3.cele 2 sosele vor fi introduse in sistemul inteligent de management al traficului, fiind montate semafoare inteligente care isi schimba timpii de asteptare in functie de valorile de trafic.
Curios mi se pare ca nu scrie nimic de pistele pentru biciclisti. Mai multe detalii gasiti aici.
4 comments:
Daca dau zoom in simularea cu Soseaua Pantelimon parca se vede o pista de biciclisti
Bineinteles ca doar in poze :)
Sa inteleg ca fantana aceea destul de ok care e acuma la "capatul lui 1-4" o sa dispara ca sa faca loc copertinei din imagine?
La momentul de fata practic nu e nevoie de pista de biciclete pe Sos. Pantelimon, cel putin de la intersectia cu Sos. Fundeni pana la intersectia cu Sos. Iancului se poate folosi banda suplimentara dinspre partea de N a soselei, care e folosita pentru accesul la locurile de parcare. O banda de bicicleta ar fi sigur mult mai ingusta si brazdata de mici stalpishori.
Proiectul este grandios dar oare cat o sa dureze pana sa ajunga la realitate? :) Mult..foarte mult timp :)
Trebuie sa ne asemanam si noi cu Shanghai-ul nu ?
Post a Comment