1. Pasajul Mihai Bravu
Va costa 31 de milioane de euro si primaria zice ca pentru a-l construi ii va trebui un an de zile. Cu toate astea, soferii care trec prin zona spun ca niciodata nu au vazut aglomeratie acolo si ca pasajul e complet inutil.
Cu toate astea, lucrarile se vor face in regim de urgenta. Un comunicat Mediafax spune:
Prefectul Capitalei a contestat în instanţă, în 21 ianuarie, autorizaţia de construcţie emisă în decembrie 2010 de primarul general pentru construcţia pasajului Mihai Bravu - Splaiul Unirii, pe motiv că actul nu are la bază o documentaţie de urbanism şi nici nu se justifică situaţia de urgenţă.
In imaginile cu proiectul se vede clar ca pasajul e de fapt un pod. Acesta e construit, se pare, doar pentru a scoate din faliment firma Romstrade a lui Nelu Iordache, care in ultimul timp incepuse sa aiba probleme cu banii, dupa cum sugereaza un articol Romania Libera.
Nu conteaza ca zona respectiva e deja desfigurata de diversele interventii de arhitectura recente, cum ar fi si enormele blocuri de langa Lacul Vacaresti. E nevoie de acest pod pentru a pune odata pentru totdeauna peisajul sub dominatia angrenajelor urbane, chiar daca nu e nevoie de ele acolo.
2. Pasajul Vitan
Pentru mai multe imagini cu lucrarile din zona mergeti aici. Daca vreti sa vedeti cat costa, cine a hotarat constructia si despre ce sume e vorba, puteti citi documentatia legala a lucrarii aici. Informatiile vin de pe forumul metrouusor.com.
Un cititor al Libertatea online aduce mai multe lamuriri:
Proiectul este de pe vremea lui Ceausescu. Asta este o ocazie sa se mai scoata bani de la buget pentru EXPROPIERI. Dar se stie ca acele case care acum trebuiesc demolate sunt "locuite " de proprietari care au primit bani pentru expropiere inainte de 89. Acum nici nu mai au acte de proprietate. Dar de la buget va fi alocata o suma pentru "expropieri" care va ajunge in buzunarele ROSII ale lui Oprescu sau PORTOCALII ale lui Negoita.
3. Pasaj Subteran Berceni
Va costa 30 de milioane de euro si va fi construit in doi ani de zile. In tot acest timp, zona Vacaresti - Piata Sudului va fi complet paralizata de lucrarile la subteran, dar si la podul Mihai Bravu - Berceni.
Asta e insa un plan din 2008. In 2010 primaria a reluat proiectul. In iulie 2011 se pare ca lucrarile vor incepe.
Dintre proiectele de mai sus, acesta pare sa aiba o justificare. Intersectia de la Piata Sudului e intr-adevar un loc destul de aglomerat.
4. Pasaje Lucrari de Arta
Municipalitatea intenţionează să construiască patru pasaje în intersecţiile critice din Bucureşti. Locaţiile viitoarelor denivelări sunt la intersecţiile străzilor Andronache cu Şoseaua Colentina, Şoseaua Ştefan cel Mare cu Calea Dorobanţi, Şoseaua Ştefan cel Mare cu Strada Barbu Văcărescu (cu ieşirea la Tunari) şi Ştefan cel Mare cu Strada Lizeanu. Viitoarele pasaje sunt, potrivit descrierii din caietul de sarcini, "lucrări de artă" şi numai costurile studiului de fezabilitate sunt estimate la 6,5 milioane de lei fără TVA, adică echivalentul a a aproximativ 1,7 milioane de euro.
Informatiile de mai sus vin dintr-un articol din ziarul Gandul. Dintre proiectele de mai sus, trei din ele, adica intersectarile cu Soseaua Stefan cel Mare (Şoseaua Ştefan cel Mare / Calea Dorobanţi, Şoseaua Ştefan cel Mare / Strada Barbu Văcărescu, Ştefan cel Mare / Strada Lizeanu) mi se par absolut inutile si vor fi probabil extrem de costisitoare.
Traficul pe Stefan cel Mare nu o sa fie mai putin intens doar pentru ca merge pe dedesubt. In prezent, Pasajul Obor e mereu aglomerat.
Cred ca banii ar fi mai bine investiti in Soseaua de Centura si intr-un studiu de fluidizare a traficului in orasul Bucuresti facut de niste specialisti din mai multe discipline. Ingineri, urbanisti si arhitecti ar putea pune la punct o strategie de fluidizare a traficului, mai degraba decat o campanie violenta de modernizare haotica si de multe ori oarba si ilegala.
3 comments:
Daca ai citi studiul jica ai vedea ca pasajele din articol sunt cuprinse in acel articol. Banii pentru ele provin din bugetul primăriei Capitalei pentru ca țin de ea; nu au cum sa fie redirectionati înspre centura Capitalei care aparține de cnadr ( i.e. Ministerul transporturilor ) .
Articolul tau are verb , dar nu are documentare.
E posibil. Eu voiam sa zic doar ca in loc de niste investitii inutile pentru oras, s-ar putea face alte lucruri cu adevarat folositoare.
Ma intreb totusi daca ai dreptate, in masura in care Pasajul Pipera a fost construit de primarul Ontanu, iar pe lista lui Oprescu, Pasajul de la Andronache tot pe centura este. Am sa ma interesez.
@V
total de acord cu Ionut, sunt bani cheltuiti total aiurea... peste tot in Europa tendinta este sa se demoleze pasaje supraterane / inchida subterane construite in anii '60-'80 pentru ca in orase traiesc oameni, nu masini. ceea ce face primaria in bucuresti este sinucidere curata... toti banii astia ar trebui investiti in dezvaoltarea transportului public. in schimb se consuma resurse nelimitate pentru maltratarea orasului si a locuitorilor lui... 'fluidizarea' traficului este o pacaleala si gogomanie pe care numai un popor imbecil si ignorant o poate lua de buna. daca experimentele de genul asta au esuat in marile orase din europa, in mod sigur nu au nicio sansa in bucuresti... singura sansa pentru a ne misca mai rapid in bucuresti este sa existe benzi speciale pentru tarnsportul in comun / taxi / servicii publice, sustinute de investitii masive in sezvoltarea metroului si a ratb-ului...
Post a Comment