degeaba ne plimbam cu bicicletele daca respiram un aer foarte poluat si inghitim praf. sunt alte probleme care ar trebui abordate inainte de pistele de biciclete (care sunt si ele o necesitate fara indoiala), cum ar fi plantarea masiva de pomi si construirea de rute ocolitoare care sa descongestioneze traficul din zonele "de foc".
Pistele de bicicleta sint o initiativa frumoasa dar cred ca mai presanta ar fi recuperarea trotuarelor de catre pietoni. Pe stradutele prinse intre Magheru si Dacia abia daca se poate merge pe trotuar din cauza masinilor parcate pina in cladiri. De fapt e imposibil sa mergi fara sa faci citeva ocoluri pe strada. Iar situatia e cam aceeasi in tot centrul Bucurestiului. Si sa fim sinceri bucuresteanului ii e lene sa ia metroul, ce sa mai vorbim de bicicleta...
Tudor, aerul foarte poluat este generat de (surpriză!) maşini.
Scopul pistelor pentru biciclete este ca pentru distanţe mai scurte prin centru să înlocuim maşinile cu bicicletele.
Poluarea generată de maşini este o problemă extrem de gravă pentru Bucureşti. Din locurile mai înalte de la periferie, seara se vede deasupra centrului Bucureştiului o ceaţă gălbuie care ar trebui să ne îngrijoreze...
Rutele ocolitoare nu fac altceva decât să extindă zona afectată de poluare, nu să o elimine.
ai intr-adevar dreptate dar nu stiu daca in romania acest proces de inlocuire a masinii ar prinde, sau oricum nu atat de repede. nu cred ca marea majoritate ar opta pt bicilete ci pentru transportul in comun ceea ce ar fi si normal pt ca nu toata lumea are timp sau conditia fizica necesara sa mearga la lucru pe bicicleta. municipalitatea ar trebui sa faca niste campanii in acest sens.
eu invat la londra unde exista o taxa de 8 lire pe zi de acces in zona centrala (zona care e mare si-acum dar o tot extind in ideea de a reduce traficul). exista si multe piste de biciclete dar exista un transport in comun care sa poata face fata atator oameni. in bucuresti transportul in comun de suprafata nu prea mai face fata iar metroul nu prea sunt sanse sa se mai dezvolte spectaculos prea curand.
unde le mai construim si pe alea? afisul campaniei este aberant, discrimineaza traficul auto. uitati-va cu atentie, mai ramane o singura banda pentru ambele directii pentru autoturisme! chiar ne dorim asa ceva? it's so middle ages!
Am vazut si traseele propuse si inteleg ca afisul este misleading, de fapt nu asta se propune, ce se poate vedea acolo. Dar chiar si asa, va invit sa urmariti ce se intampla in traseul 6 (http://www.velo-city.ro/planse%20site/080.jpg) unde putem vedea ca pe Dinicu Golescu se renunta complet la trotuar in favoarea pistei iar pe Mihalache, Cuza si Dinicu Golescu mai ramane doar un narrow strip pentru pietoni. Nu cred ca incape nici un carucior pentru copii acolo, ar fi cazul sa ma ingrijorez de pe acum pentru soarta copilului meu pe care va trebui sa il feresc atat de masini cat si de biciclisti?
Bine ca la pietoni (care pana una, alta sunt larg majoritari in orasul asta) nu se gandeste nimeni.
5 comments:
degeaba ne plimbam cu bicicletele daca respiram un aer foarte poluat si inghitim praf. sunt alte probleme care ar trebui abordate inainte de pistele de biciclete (care sunt si ele o necesitate fara indoiala), cum ar fi plantarea masiva de pomi si construirea de rute ocolitoare care sa descongestioneze traficul din zonele "de foc".
Pistele de bicicleta sint o initiativa frumoasa dar cred ca mai presanta ar fi recuperarea trotuarelor de catre pietoni. Pe stradutele prinse intre Magheru si Dacia abia daca se poate merge pe trotuar din cauza masinilor parcate pina in cladiri. De fapt e imposibil sa mergi fara sa faci citeva ocoluri pe strada. Iar situatia e cam aceeasi in tot centrul Bucurestiului. Si sa fim sinceri bucuresteanului ii e lene sa ia metroul, ce sa mai vorbim de bicicleta...
Tudor, aerul foarte poluat este generat de (surpriză!) maşini.
Scopul pistelor pentru biciclete este ca pentru distanţe mai scurte prin centru să înlocuim maşinile cu bicicletele.
Poluarea generată de maşini este o problemă extrem de gravă pentru Bucureşti. Din locurile mai înalte de la periferie, seara se vede deasupra centrului Bucureştiului o ceaţă gălbuie care ar trebui să ne îngrijoreze...
Rutele ocolitoare nu fac altceva decât să extindă zona afectată de poluare, nu să o elimine.
--Bogdan
salut bogdan.
ai intr-adevar dreptate dar nu stiu daca in romania acest proces de inlocuire a masinii ar prinde, sau oricum nu atat de repede. nu cred ca marea majoritate ar opta pt bicilete ci pentru transportul in comun ceea ce ar fi si normal pt ca nu toata lumea are timp sau conditia fizica necesara sa mearga la lucru pe bicicleta. municipalitatea ar trebui sa faca niste campanii in acest sens.
eu invat la londra unde exista o taxa de 8 lire pe zi de acces in zona centrala (zona care e mare si-acum dar o tot extind in ideea de a reduce traficul). exista si multe piste de biciclete dar exista un transport in comun care sa poata face fata atator oameni. in bucuresti transportul in comun de suprafata nu prea mai face fata iar metroul nu prea sunt sanse sa se mai dezvolte spectaculos prea curand.
unde le mai construim si pe alea? afisul campaniei este aberant, discrimineaza traficul auto. uitati-va cu atentie, mai ramane o singura banda pentru ambele directii pentru autoturisme! chiar ne dorim asa ceva? it's so middle ages!
Am vazut si traseele propuse si inteleg ca afisul este misleading, de fapt nu asta se propune, ce se poate vedea acolo. Dar chiar si asa, va invit sa urmariti ce se intampla in traseul 6 (http://www.velo-city.ro/planse%20site/080.jpg) unde putem vedea ca pe Dinicu Golescu se renunta complet la trotuar in favoarea pistei iar pe Mihalache, Cuza si Dinicu Golescu mai ramane doar un narrow strip pentru pietoni. Nu cred ca incape nici un carucior pentru copii acolo, ar fi cazul sa ma ingrijorez de pe acum pentru soarta copilului meu pe care va trebui sa il feresc atat de masini cat si de biciclisti?
Bine ca la pietoni (care pana una, alta sunt larg majoritari in orasul asta) nu se gandeste nimeni.
Post a Comment