Secretul din gradina



Lumea nu stie exact care-i treaba cu Str Arthur Verona, nici macar cei care au fost acolo weekendul trecut. Cei mai multi stiu ca strada va fi inchisa traficului auto si cativa stiu ca se va face un pasaj pietonal pe sub bulevardul Magheru. Sunt foarte putini cei care stiu ca de fapt tinta finala a proiectului 'cultural' strada Arthur Verona este ridicarea unei cladiri de birouri pe Magheru.

6 comments:

CN said...

vlad, fie io sunt idiot si tu ai dreptate, toata munca din spatele proiectului arthur verona fiind deturnata in scopuri meschine, fie tu arunci cu rahat doar asha... dar m-am interesat ce pizda ma-sii e cu cladirea aia de birouri acolo si am aflat ca a fost o propunere a lui beldiman facuta ca alternativa la presiuni f puternice de a construi un turn chiar in parculetul de vizavi. propunerea nu a fost acceptata (probabil ca asta era si ideea). ceea ce nu inteleg, in schimb, este de ce mortii lui a mai intrat in planurile expuse pe strada daca oricum nu se va construi nici un turn acolo? asta trebuie sa aflu. cand o sa aflu, iti spun. dar ART DELIVERY a fost facut pe bune, fara nici un fel de agenda secreta. crede-ma.

mihai turcu said...

lasand la o parte problema cu building-ul de birouri construit pe shestache, eu nu inteleg de ce ar vrea cineva sa inchida circulatia pe o strada din centrul bucurestiului. avem exemplul lipscaniului, care moare, moare, si mai are un pic si se preda. strazile sunt pentru masini, trotuarele sunt pentru masinile parcate si pentru pietonii sarantoci care nu au inca bani de masini. that's it. sunt pieton, btw.

Anonymous said...

nu cred

CN said...

ok, pe scurt:

1. tot ce vedeti in planurile expuse sunt propuneri. sunt supuse dezbaterii publice. tocmai de-aia au fost afisate pe strada si nu ascunse prin vreun cotlon de primarie, ca oamenii sa-si dea cu parerea in legatura cu felul in care vor sa arate orasul. sa spuna ce le convine si ce nu. sa spuna ce le-ar placea, ce ar schimba.

2. cladirea de langa Eva nu trebuie sa fie acolo. din nou, e doar o propunere. ea poate fi pusa in alta parte sau poate sa nu existe deloc. tocmai asta e rostul discutiei.

3. despre istoricul strazii verona si despre faptul ca in locul ei ar fi trebuit taiat un mare bulevard socialist care sa distruga toate monumentele istorice care azi inca mai exista (casa sturdza, casa mincu, biserica anglicana, scoala centrala) - plan nedus la capat de comunisti - va va spune mai multe autorul PUZ-ului. il voi bate la cap sa-mi dea un text in aceasta privinta.

Anonymous said...

poate ca plansele nu au fost destul de lizibile (arhitectii au uneori dificultati in a fi intelesi de restul lumii) dar ele propun ingustarea carosabilului si nu desfiintarea lui, adica pastrarea unei benzi auto pe care sa se circule, restul fiind transformat din parcare in trotuar pe care sa se plimbe pietonii sarantoci :)
cat despre turn... se vede cu ochiul liber ca primaria ar construi turnuri oriunde la "insistentele" investitorilor strategici, asa ca bucurestenii ar trebui pur si simplu sa puna piciorul in prag (al primariei, desigur)

Anonymous said...

scuze, se inchide da, o particica in dreptul gradinii icoanei, dar se face alta strada mai jos, mai noua si mai frumoasa :D asa ca nu vad nici o pierdere pt. masini, iar pt. pietoni un parc mai mare...