Oprescu are 3 variante pentru autostrada suspendata



















Prima dintre ele, cea mai ieftina de altfel, este estimata la un cost de 603 milioane de euro. Traseul presupune construirea ambelor sensuri ale inelului median la nord de calea ferata. Pentru traversarea parcului Herastrau va fi construit un pasaj suprateran in partea de nord care va urma calea ferata. Traversarea Soselei Bucuresti- Ploiesti se va face pe un nou pod, paralel cu cel feroviar.

Pentru a doua variantă, costul ajunge la aproape doua miliarde de euro fiind cea mai scumpa varianta. Traseul ar fi aproximativ acelasi, cu deosebirea ca parcul Herastrau va fi traversat pe sub pamant. Tunelul va avea cate trei benzi pe sens. Acesta ar incepe de la strada Elena Vacarescu si ar merge pana la strada Tipografilor. Numai costul pasajului subteran de sub Herastrau este evaluat la 514 milioane de euro.

In fine, a treia varianta propune un cost de 1,3 miliarde de euro. Traseul nu difera foarte mult fata de primele doua scenarii. Parcul va fi traversat tot printr-un tunel subteran care incepe coborarea in dreptul Cartierului ANL Henry Coanda si iese in spatele Casei Presei, dupa intersectia cu strada Straulesti. Exceptia este ca intre Autostrada Bucuresti - Brasov si soseaua Petricani, drumul se va construi suspendat, deasupra caii ferate.

Despre toate acestea, arhitectul sef al Capitalei, Gheorghe Patrascu, spune ca "Inelul median face din categoria operatiunilor necesare intr-un oras ca Bucurestiul care a evoluat tardiv in sensul de a extrage circulatia din zona centrala. Asta in ideea celor doua mari preocupari pe care trebuie sa le aiba Bucurestiul. Aceea de a reabilita spatiul public, de a-l reda pietonului. Dar asta nu se va putea face daca nu se intervine si pe partea de trafic, in sensul de a diminua pe cat se poate traficul din zona centrala".

Hartile si mai multe informatii despre toate cele trei variante gasiti aici. (Lidia Neagu)

2 comments:

abracadabra said...

Da bine pe hartie in randul maselor. O sa aiba o surpriza cand o sa se vada inconjurati de poduri si sosele care rup orasul in mai multe parti distincte si o sa le treaca masinile pe la geam ca intercity-ul. Tot asa i-a vrajit si Ceausescul pe tarani fluturandu-le prin fata planuri indraznete, prezentandu-le confortul apei care iesea direct din perete, toaleta-n casa etc. Apoi i-a pus sa-si construiasca singuri cutiile de chibrituri si cand si-au dat seama de prostie era prea tarziu.

Anonymous said...

decat poduri gaurite si sosele suspendate ,mai bine asfaltaeaza corect strazile bucurestiului,reface cetul pt costuri mai mici la energie si nu in ultimul rand oprescu sa fure mai putin pe barci si case in strainatate