Case care plang



"ATENTIONARE pentru utilizatorii spatiului urban, REPER pentru actualii si viitorii conceptori, MUSTRARE pentru administratorii spatiului. Asta isi propune sa fie proiectul CASE CARE PLANG."

UPDATE:
Le-am trimis cateva intrebari celor din initiativa "Case care plang". Uite aici raspunsurile lor...

1. Veti duce initiativa mai departe de simpla constatare a situatiei in care se afla cladirile fotografiate de voi?

Aceasta "constatare" are un scop bine definit. Prin actiunile si evenimenteleorganizate, proiectul isi propune, pe de o parte, atentionarea membrilor comunitatii locale [utilizatorii spatiului urban] asupra patrimoniului de care INCA beneficiaza, iar pe de o alta, incearca sa puna la un loc persoanele calificate in vederea gasirii unei solutii pentru protejarea si promovare aacestuia.

Am realizat o expozitie in primavara care nu a trecut neobservata. In prezent, lucram la o alta serie de evenimente, mai curajoase, pentru luna octombrie si, in functie de reusita acestora, vom mai face si altele, anul viitor. Este un drum lung si greu pe care n-il asumam. Nu vrem sa facem doar "constatari" vremsa schimbam mentalitati si asta nu e usor. Vorbim despre un "simt al valorii"pe care, din fericire, noi, romanii, il avem... amortit, ce-i drept, dar elexista si trebuie sa se afirme. Asta ne propunem.. nu "constatari"

2. In ce fel colaborati cu primaria sectorului 1?

Primaria sectorului 1 beneficiaza de un Serviciu de Imagine Culturala. Acolo ne-am adresat si de acolo am primit bani pentru tiparirea materialului expozitional. Le-a placut proiectul si este posibila o colaborare si pe viitor.

3. Compania de media cu care sunteti parteneri isi plaseaza panouri publicitare pe case fara a cheltui vreun ban pentru renovarea lor? Cum colaborati cu ei?Ati incercat sa ii convingeti cel putin sa scoata panourile puse pe fatadele cladirilor? Credeti ca se poate ajunge la o responsabilizare mai mare a firmelor de media fata de monumentele de arhitctura?

Compania de media cu care am colaborat este Euromedia, un gigant pe piata, in momentul de fata. Am reusit sa obtinem de la ei 24 de panouri 3x2m din 5 statii de metrou si ne-au ajutat si la montarea materialului expozitional. Nu amdiscutat cu ei despre cum isi desfasoara activitatea in mod normal, care sunt costurile unor contracte de media si implicatiile lor. La momentul respectiv, ceea ce ne interesa era realizarea expozitiei la metrou asa cum a si aparut pana la urma. E usor de spus "Ati incercat sa ii convingeti cel putin sa scoata panourile puse pe fatadele cladirilor?". Lucrurile nu stau chiar asa. Vorbim despre niste sume imense implicate in publicitate. Nu mergi la directorul de la Euromedia si ii spui "Nu vrei sa iti dai jos carpele de pe fatade ca strica aspectul orasului?" pentru ca nu rezolvi nimic cu asta. E o problema complicata, cu multe aspecte de luat in seama si care necesita o strategie bine gandita pentru a se bucura de un oarecare succes. Eu sper ca v-am fost de folos si ca veti participa la actiunile noastre viitoare. Va multumesc, Loredana Stasisin - coordonator proiect CASE CARE PLANG

2 comments:

Victor Plastic said...

Ie bine ca sunt initiative. in afara de asta...

Anonymous said...

Consiliul judetean ar trebui sa aprobe de la caz la caz daca o carpa poate fi pusa pe o cladire si nu lasat la latitudinea proprietarului, ca doar nu isi are casa'n camp. La fel cum exista reglementari in cazul constructiilor la fel ar trebui sa fie si in cazul mesh-urilor de pe cladirile din zonele centrale si istorice.