O noua campanie antisociala




Pula Fashion au lansat o nou acampanie, de data asta ceva mai serioasa. Nu mai vor sa o omoare pe Andreea Marin, de data asta vor sa salveze zidurile si fatadele Bucurestiului de reclame. E bine ca s-au pus serios pe treaba iar chestia cu petitia si cu scrisorile adresate primariilor e chiar buna. Sper sa faca cat mai multa lume chestia asta. Eu am semnat deja petitia si imediat ma apuc sa le scriu lui Chiliman si lui Videanu.
As vrea sa vorbesc insa putin despre imaginile campaniei celor de la PF. Ca de obicei cand isi asociaza deja faimosul lor brand cu absolut orice se creaza un oarecare disconfort. Cand ai o imagine cu oameni morti la revolutie si dedesupt scrii "pula" e destul de nasol... Dar pana la urma romanii exact de cateva socuri au nevoie pentru a se pune in miscare putin. In ceea ce priveste asocierea imaginilor de la revolutie cu reclamele la mancare personal am fost intodeauna de parere ca in '89 lumea a iesit pe strada din cauza foamei. Oricum monumentul erorilor din Piata Revolutiei este muuuuuuuult mai urat decat reclama la magazinul Univers'All - mult mai potrivita ca monument pentru eroi decat o tzeapa monumentala.
Daca vreti sa vedeti imaginile de la revolutie in varianta nemodificata de PF si multe alte imagini de atunci descarcati un zip de aici sau le puteti vedea online aici.

4 comments:

mirciulica said...

Salvati zidurile noastre!

Ma plimbam azi cu Renaultul prin Bucuresti, adica veneam de la
slujba mea cool bine platita si bine vazuta. Am cotit putin pe
bulevard sa ma uit la ultimele stenciluri aparute. Nu mare lucru, ce
ti-e si cu street artu' asta, nu evolueaza deloc, dincolo sint pline
zidurile de asa ceva, la noi in schimb zidurile sint pline de
reclame perverse si prost gindite. Doamne ce ma enerveaza astia care-
si bat joc de meserie! Unde si-or fi facut scoala de advertising?
Taranoii naibii. Gindurile mi-au zburat apoi aiurea. Dincolo, da,
intr-adevar dincolo merge treaba pe roate, civilizatia si-a spus
cuvintul, n-ai ce-i zice.

Da, as fi vrut sa fiu in Roma, acum pe timpul acesta este foarte
frumos acolo, ma rog, nu sa fac shopping ca mi-ar fi jena, sau poate
nu, o camasa totusi mi-as cumpara, un hanorac de firma sau un rucsac
ceva, dar gasesc din astea si in Bucuresti. Sau in Amsterdam, sa-l
trag linistit pe jointulache, sa nu ma mai streseze astia aicea cu
garda lor. Sau in Budapesta la Sighet – mamaaaa, calitate de
festival!

Asadar, mergeam catre pubul unde urma sa ma intilnesc cu o buna
prietena de-a mea. Doamne, cata mizerie in jur, cita publicitate
naspa, ma gindeam, cum pot oamenii astia sa accepte asa ceva.
Bucuresteanule, tu privesti vreodata in jur? Tu nu vezi ca traiesti
intr-un oras cucerit? Nu te scot din minti reclamele care te privesc
din toate partile? Bucuresteanule, tu mai tii minte cum aratau
cladirile din orasul asta? La fiecare slogan comunist pe care l-ai
dat jos au aparut o suta de sloganuri publicitare. Vezi, ma adresez
cu tu, asa poate se va stabili o relatie mai intima intre noi. Acum
deja ma intelegi mult mai bine, sintem mult mai aproape unul de
altul.

Bucuresteanu-le...Fiecare secera pe care ai daramat-o a fost
inlocuita de o mie de brand-uri comerciale. Ce-ai castigat cu asta?
Ai schimbat saracia tacuta si demna a unor cladiri ciuruite de
gloante pe saracia stridenta, de butic ieftin, a unui oras care-si
ascunde fatadele istorice sub promotii si discount-uri sezoniere. Ai
inteles netotule, tu esti responsabil pentru toate aceste orori, din
cauza ta brandurile comerciale troneaza nestingherite dominindu-ne
viata de la inaltime. Si indraznesti sa nu faci nimic! Dar lasa, de
aceea sintem aici pentru tine, o sa ne intelegi tu intentiile nobile
la un moment dat si atunci nu vei mai fi contrariat de limbajul in
care am ales sa ne exprimam. Era cea mai buna solutie pentru
Romania, o campanie a pulii, ce dracu, hai fiti si voi baieti
intelegatori macar o data.

Stau intr-un oras ieftin, si eu arat ieftin, of Doamne, iara m-am
murdarit pe pantalonii crem. Imi sta bine in culori deschise, mi s-a
mai spus asta. Totusi simt ca mi se face rau, uite si la astia cum
se imbulzesc, mai oameni buni dar avem timp destul, unde va
grabiti...Si la supermarket, se baga astia la coada mea, imi strica
ei mie ziua mea senina...Of Doamne, cita revolta am apucat sa string
in mine, trebuie neaparat sa o canalizez inspre ceva, trebuie sa
trec la actiune deindata.

So. Bucuresteanule, te-ai plimbat si tu prin Europa? ( fraiere ) Ai
mai vazut orase batjocorite in halul asta?Ah ce frustrant, as fi
vrut sa ma fi nascut in Austria, sau in Elvetia, nu ar fi trebuit sa
asist la asa ceva, macar acolo oamenii sunt civilizati nu ca
sarantocii astia, .. nici nu am ce vorbi cu unii, nimeni nu intelege
ce este o reclama adevarata, patrunzatoare si inteligenta...Of of
of! Reclamele lor respecta arhitectura orasului si vorbesc despre
bunastare si despre civilizatie. Reclamele noastre, labartate peste
tot Bucurestiul vechi si frumos, vorbesc despre saracia unui popor
care si-ar inchiria si cimitirele pentru o campanie publicitara.
Vai, vai, sunt deprimat, da ideea asta cu cimitirele trebuie s-o
folosesc mai departe, este un bun argument publicitar, hmm, turism
gen cimitirele romanesti vechi si comunism, ar fi palpitant pt unii,
de ce nu?

Vreau subcultura, revolta, gherilla, campanii anti sociale, uzine
dezafectate, ah cit imi plac cuvintele astea. Vreau un oras plin de
mister, trairi intense, rebeli trendy. Dar totul este atit de fals,
de fapt locuiesc intr-o tara de saraci timpiti care o venereaza pe
andreea marin. Mare ghinion.

Iti dai seama ca fiecare reclama de pe fatadele Bucurestiului
contine o minciuna prin omisiune? "(noi) ti-am pregatit o
superoferta!", "(noi) iti oferim zeci de minute gratuite!", "(noi)
iti dam credit doar cu buletinul". Chiar crezi ca lor le datorezi
toate lucrurile astea? Mama, ce prost esti! Ai si uitat cum a pornit
totul? Inaintea corporatiilor, inaintea reclamelor si inaintea
samsarilor de spatii publicitare, in Romania a fost nevoie sa curga
sange. Efect garantat. Le-am zis-o la fraierii astia ignoranti.
Singele a curs si pentru ei, imposibil sa nu-i ating macar putin cu
asta. Singe-reclame-corporatii-fatade-gata, revolutie subliminala.

In 1989 mai mult de o mie de oameni au murit pe strazile
Bucurestiului pentru ca tu sa traiesti liber. Mai intai au fost
gloantele, copii ramasi orfani si gropile comune si abia apoi
superofertele, minutele gratuite si creditul doar cu buletinul. Imi
vine sa plang, sunt genial, sunt un bun PR-ist, asa am sa ajung la
inima romanului nenorocit, esti sarac pai sa stii ca nu esti nici
liber, nu ai nici bani si daca mergi la shopping esti un imbecil
care consuma si nu gindeste. De ce? Pentru ca asa spun eu. Ha, ha,
ha. Sunt tare

Bai, nu te pui cu publicitatea ( de calitate, cum stim noi sa
facem ). Sau cu antipublicitatea, ultimul trend. Doamne fereste sa
te pui in calea ultimului trend. Dar tu ai uitat toate astea, si iti
inchipui ca le datorezi libertatea comerciantilor care ti-au ascuns
orasul sub promotiile lor mincinoase. Pai nu le datorezi lor si
nimanui pentru ca nu esti liber decat daca vreau si daca dau eu din
condei. Ca am destui bani ca sa fac ce vreau cu tine si sa-ti ghidez
putin perceptiile sociale, ca dee, asa facem noi elitele tinere, nu
degeaba am mincat din palmuta celor mai virstnici.
Cand te inghesui cu caruciorul de supermarket la coada, nu te
frapeaza ironia ca in decembrie s-a murit si pentru ca sa nu se mai
stea la coada? Este ideea mea. Genial nu? Am spus eu. Cand iti
ridici fericit minutele gratuite, nu te gandesti ca s-a murit si
pentru ca nimeni sa nu mai fie nevoit sa-si ia pe cartela portia
zilnica de sclavie? Tot a mea. Stai linistit, am si eu telefon mobil
dar vai cit il dispretuiesc! Numai ca nu ma pot lipsi de el, asa ca
il port in continuare, asta e. Mai bine ma apuc de downshifting,
am auzit io ca-i la moda rau acum.

Bucuresteanule, spune-mi sincer, cand iti faci shopping-ul de
Craciun, cumperi macar o lumanare pentru mortii din decembrie? Iti
storci si tu o lacrima doua acolo? Ca parca asta mai inseamna ceva,
pai cumpara omule lumanarea, ca fabrica de lumanari este a cuiva
care va avea de cistigat de pe urma ta. Hmm, oare n-am gresit un pic
folosind cuvintul asta "shopping"? Parca prea aduce a ceea ce critic
eu aicea. Dar hai, treaca mearga, orice om normal isi face
SHOPPINGUL de Craciun, doar nu o sa ne legam acuma de shoppingul-de-
craciun, n-ai cum, pur si simplu, sa renunti la el, ce-ar mai fi!?
Sa ramin mai bine la chestia cu fatadele. Daca reusim sa rezolvam
fatadele, totul va fi bine , ne vom cistiga un nume.
Stapanii de sclavi isi marcau proprietatea cu fierul inrosit. Eu
sunt mai finutz. Te cumpar pe la spate. Din cauza indiferentei tale
si a alesilor tai, cladirile Bucurestiului au ajuns sa traiasca intr-
un sclavaj perpetuu, marcate cu fierul publicitatii outdoor de cei
care le inchiriaza fatadele cu ziua. In decembrie 1989, istoria ti-a
facut o super-oferta: libertate doar cu certificatul de deces. Adica
esti liber cand esti mort. Oau! Sunt tot mai deprimat, imi vine sa
ma sinucid, of Doamne iarta-ma. (Mi-am facut semnul crucii ca tocami
am trecut pe langa o biserica...) Evident, certificatul altora. Dar
cand ti-ai ridicat ratia de libertate, ai uitat sa iei si demnitatea
de pe tejghea.

Bai macar fiti demni cand umblati asa nenorociti pe strada, ca m-am
saturat de peisajul asta, si as vrea sa ma plimb si eu relaxat.
Asa ca nu rata cea mai tare promotie de Sarbatori: ia-ti inapoi
demnitatea la super-oferta! Scoate-ti libertatea de la amanet si
ajuta-ne sa eliberam fatadele Bucurestiului de reclame! Pentru ca
prostilor li se rupe de mortii nostri, ajuta-ne sa curatam numele
prostilor de pe toate gardurile! Asta este esenta problemei! Am
atins-o, uau, sint chiar tare frate, a zis cineva ceva de mine,
aud???

Sunt genial, am creat campania publicitara subversivo-delicioasa.

Sint subversivul de serviciu si ma gindesc la binele oamenilor
simpli. Mama, ce proasta este natia asta. Si mai crede ca poate fi
libera. Desteapta-te Romane, ha, ha ha.... Daca poti.

Ce poti sa faci?

Alege una dintre variante sau bifeaza-le pe toate:

Dureaza aproximativ 1 minut: Semneaza acum petitia on-line prin care
cerem scoaterea tuturor reclamelor de pe cladirile istorice si
respectarea normelor de urbanism cu privire la amplasarea reclamelor
in Bucuresti.

Dureaza aproximativ 5 minute: Trimite-i o scrisoare primarului
general sau primarilor de sectoare!

Dureaza 5-10 minute: Trimite-le si prietenilor tai vizualurile
campaniei si convinge-i sa semneze petitia!

Dureaza cateva ore: Mai treci pe-aici si afla cand au loc
evenimentele campaniei. Ia-ti prietenii si vino! Dam tricouri
pulafashion gratis!

Pe cine dam vina?

Primaria Bucurestiului si primariile sectoarelor, primarii si
arhitectii-sefi care isi pun zilnic semnatura pe siluirea orasului.
Sunt principalii vinovati. Nu au absolut nici o scuza.
Firmele care administreaza spatiile de reclama de pe cladiri.
Capitalisti de cumetrie, n-au cum sa inteleaga problema. Urbanism?
Ma lasi...ma cam depaseste problema asta cu urbanismu', tre' sa
recunosc ca nu prea ma pricep, dar cuvintul da bine in campanie asa
ca ramine. Bun.

Cu cine nu avem nici o treaba?

Cei care-si inchiriaza fatadele ca sa scape de intretinere. Unii
dintre ei au pensii de 50 de euro lunar. La banii astia, cine-si mai
permite sa intretina principii? Chiar asa, saracii astia sint de
fapt o parte importanta a problemei abordate de noi. Ca doar nu de
placere sau din cauza soarelui isi acopera omul fatada. Dar pentru
ca sint atit de multi sa-i lasam in pace si sa nu ne complicam prea
mult cu ei ca riscam sa ni-i punem pe cap si ne strica mersul
treburilor. Noi nu ne adresam majoritatii, pina la urma, ci unei
minoritati inteligente care e pregatita sa ne asculte, sa ne
inteleaga si sa treaca la atac.
Companiile care cumpara spatiu de reclama pe cladirile istorice.
Stiu foarte bine ca asa ceva nu se face in nici o tara civilizata,
dar sunt santajati de cei care le vand spatiul: daca nu cumparati,
vindem concurentei! Hopa! Durere.

Pe cine vrem sa convingem?
Pe locuitorii Bucurestiului si, prin ei, pe edilii locali. Daca
obtinem vointa politica la nivelul primariei, e suficient ca sa
curatam zidurile de mazga publicitara.
Ce punem in loc?
Pentru inceput, fatade libere si frumoase. Suna chiar bine. Chiar
daca unele sunt darapanate, cu timpul vor fi renovate. Daca ai o
cicatrice pe fata, la ce-ti foloseste sa o acoperi cu un machiaj
strident inainte sa o lasi sa se vindece?
Sa fie clar: noi nu vrem sa demolam ceva, pentru ca acest «ceva» nu
exista, exista doar o iluzie grafica pe niste cearsafuri intinse
unde nu trebuie.


In definitiv, nu esti cu adevarat liber decat daca te porti ca un om
liber. Ceea ce vrem noi este sa punem la loc pe cladirile
Bucurestiului senzatia de libertate pentru care in decembrie '89 s-a
dat moarte la super-oferta. V-am zis-o frate, sint un baiat
inteligent si elegant, nu se poate spune ca n-am simt civic. Bifat.
O sa-mi creasca si popularitatea cu campania asta, acum ca tot am
scos capul la lumina si v-am zis cine sint! Am oricum recunoastere
publica, ce vreti acum??....

PULAFASHION te fute lung si apasat. O campanie anti-sociala marca
PULAFASHION.

powered by akaDOMNIA CATAVENCU & CO

mindcrusher said...

Incredibil. Cu ce drept se folosesc ei de acele imagini pentru campania asta. Nu ma refer la pozele in sine..pentru ca probabil sunt facute de cineva care le-a dat voie sa le folosesasca, ma refer la ce inseamna ele.

Cum pot sa se foloseasca de imaginea unei revolutii pentru a vinde ceva? o actiune, o petitie sau orice alta chestie.

Nu au dreptul asta...oricat de trendy-cool-addiscts ar fi in Bucurestiul asta sa ii aplaude.

Mesajul initial era ok prin faptul ca soca si se folosea de ironii mai mult sau mai putin subtile.

Asta insa e desconsiderare, nu
socat.

gherilla de serviciu pe scoala said...

mirciulica aka gherilla de serviciu pe scoala si tovarasii sai, prichindeii.mirciulika is marinica is simonica si bibilica is gigiulica it really does not matter. these are just identities in the sand to navigate through the pale virtual world ( te dai subcultural traitor de anormal dar nu esti de gasit decit in mediul virtual). names and sexes do not count in, got that?

noi ne bucuram ca cineva gazduieste pe vlog acest pamflet.asta inseamna ca v-ati prins.va vine sa credeti au ba, majoritatea oamenilor nu s-au prins, si ne-au trimis mesaje de...incurajare! bravo, frumoasa initiativa,hei rup,mai vrem, mai dati,cind ne mai dati,bravo voua, de ce nu extindeti in toata tara...what's in your mind dudes i would say trying not to get desperate.

desconsiderare ( via mindcrusher)? macar de-ar fi doar atit.ce-ati zice de falsitate, ipocrizie, snobism camuflate in "initiativa civica"?

united colours of hypocrites we named them furiously.

bucuresteanule, fratica, minca-ti-as aia mica, fai bucuresteanco, bai bulangiule, bai bucuresteanule, ce-ai de nu te dai cu trendu' pulafashion? ete ca trendu ma lasa rece si-o sa-i dau cu firma-n cap. azi sintem de serviciu pe scoala, miine pe clasa, poimiine pe oras!

akaDOMNIA CATAVENCU - monopolising public debates promovating hilarious characters.but they are cool,aren't they?

ce-e-in-capul-tau said...

http://www.gherilladeservicipescoala.blogspot.com/

this is the name of our recently created blog. please notice it's "servici" but not "serviciu". official Romanian language states that the second word is the right one. but we have our reasons to use the first one...early school memories...